Hopp deg sprekere

Det er mange måter å forbedre kondisjonen på, å hoppe tau er en av de mest effektive metodene. Det er enkelt, det krever liten plass, og du forbrenner mange kalorier på rekordtid.

Kun ti minutter med hoppetau kan være tilsvarende det du forbrenner gjennom en halv times joggetur. Og det beste: Trening med hoppetau krever bare noen få kvadratmeter, så du kan gjøre det hvor som helst.

Fordelene når du hopper

– Du kan forbrenne opptil 23 kalorier med hoppetau, sammenlignet med for eksempel 6 kalorier per minutt på en stillestående sykkel.

– Du bruker muskler i øvre og nedre del av kroppen samtidig.

– Du vil få mer definerte muskler

– Du vil få bedre koordinasjon, balanse og smidighet.

– Du kan trene uten å være avhengig av noe annet enn et tau og gode sko.

Grunnleggende hoppeteknikk

– Hopp med føttene samlet.

– Sørg for at føttene knapt forlater bakken når du hopper.

– Ha armene langs kroppen med albuene ca. 3-6 tommer ut fra kroppen med håndflatene pekende litt oppover.

– Sving tauet mens du hopper, og hvis du slutter, bare begynn igjen.

Shop hoppetau HER

Advertisements

Published by ladysport_blogg.no

Lady Sport er nettbutikken for aktive damer som ønsker det lille ekstra. Vi håper du inspireres til å komme i aktivitet og til å holde aktiviteten levende lenge. Fordi du synes det er gøy!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: